poniedziałek, 25 stycznia 2016

Szakszuka /Shakshuka z kolendrą


Witajcie kochani. Dziś mam zaszczyt zaprosić Was na przepyszne śniadanie które przygotowaliśmy razem z kolegami i koleżankami z grupy ,,Wypiekanie na śniadanie''
Shakshuka to potrawa,która prawdopodobnie wywodzi się z krajów arabskich. To pyszne i bardzo smaczne danie,które można przygotować w mgnieniu oka i z różnymi dodatkami. Np. bakłażan,ser feta,cieciorka lub tak jak u mnie poprostu kolendra,której smak i zapach bardzo lubię.
Mam nadzieję że spodoba się Wam ten przepis i postanowicie go wypróbować.

Szakszuka / shakshuka z kolendrą
1 porcja
1 masła klarowanego lub oliwy
1/4 łyżeczki kuminu
1 mała cebula
1 ząbek czosnku
1 duży pomidor lub ok 200g pomidorów z puszki
sól morska
świeżo mielony pieprz
kawałek papryczki chilli lub płatków chilli
2 łyżki grubo siekanej kolendry
Kawałek upieczonej i pozbawionej skórki papryki
2 Jajka
Na rozgrzanym tłuszczu upraż ziarna kuminu, aż zaczną pachnieć, dodaj pokrojona w piórka cebulę  oraz posiekany czosnek - przesmaż warzywa aż zmiękną. Pomidora sparz, obierz ze skórki i wytnij gniazdo nasienne. Pokrój w grubą kostkę i dodaj do warzyw na patelni. Dopraw solą, pieprzem, dodaj posiekaną papryczkę chilli i posyp połową posiekanej kolendry. Przykryj patelnię i duś ok 5 minut, aż pomidory będą miękkie i zaczną się nieco rozpadać. Odkryj patelnię i smaż kolejne 4-5 minut, aby sos lekko odparował. Na tym etapie możesz dodać pokrojoną w kostkę upieczoną i pozbawioną skórki paprykę. Gdy sos zgęstnieje zrób w nim  zagłębienie i w środek wbij jajko. Zmniejsz płomień, przykryj patelnię pokrywką i smaż na niewielkim ogniu aż białko będzie całkowicie ścięte, a żółtko pozostanie płynne. Przed podaniem posyp danie pozostałą świeżą kolędrą.

                    Smacznego

Shakshukę smażyli razem ze mną :



Read More

niedziela, 20 grudnia 2015

Pierniczki świąteczne


Kochani taki szybki przepis na świąteczne pierniczki...jeśli ktoś jeszcze nie ma a chce zawiesić na choince takie własnoręcznie wykonane cudeńka to zapraszam:

Pierniczki:
500g mąki
450 ml miodu 
1 szkl cukru
¾ kostki masła
jajko
łyżeczka sody
szczypta soli
opakowanie przyprawy do piernika 

Miód podgrzewamy na małym ogniu z cukrem, maslem i przyprawami. Co jakiś czas mieszając masę i pilnując żeby się nie zagotowała. Gdy składniki się połączą, zdejmujemy naczynie z ognia i odstawiamy do ostygnięcia. To ważne, by masa miodowo-maślana była całkowicie zimna wtedy ciasto osiągnie dobrą  konsystencję. Mąkę przesiewamy z sodą i solą. Dodajemy masę miodową i lekko roztrzepane jajko. Wyrabiamy gładkie ciasto. Po wyrobieniu ciasto może wydawać się zbyt rzadkie i klejące. Należy je wstawić do lodówki na co najmniej 2 godziny.
Na obsypanej mąką stolnicy wałkujemy ciasto na grubość około 0,5 cm. Foremką wycinamy kształty, a słomką do napojów robimy dziurkę jeśli planujecie pierniczki zawiesić na choince. Następnie ukladamy na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce. Pieczemy w temperaturze 180ºC przez około 15 minut. Po wyjęciu odstawiamy do ostygnięcia.

Dekorujemy wedle uznania lukrem królewskim:

Składniki:
250 g cukru pudru
1 łyżeczka octu lub soku z cytryny
1 białko jaja klasy L
kilka kropel aromatu rumowego lub innego ulubionego

Cukier puder przesiewamy do miski,dodajemy białko, ocet i mieszamy chwilke trzepaczką, do polaczenia sie skladnikow. Miksujemy na najmniejszych obrotach przez 4-5 minut.Gotowy lukier pakujemy do rękawów i dekorujemy pierniczki. 

Jest to lukier do konturów, szybko zastyga i jest dość gęsty.
Schnie ok 10 minut.

Jeśli planujecie wypełniać większe powierzchnie, lukrem średnim wypełniamy kontury, a resztę rozwadniamy dodając jeszcze 4-5 łyżek wody, wypełniamy wnętrze i odstawiamy do wysuszenia. Schnie on troche dłużej.

Życzę Wam miłej zabawy przy dekorowaniu ciasteczek 😊


Read More

piątek, 24 kwietnia 2015

Babeczki z budyniem


Kolejne "Wypiekanie na śniadanie". Tym razem będzie słodko i nie całkiem śniadaniowo. Propozycję na pyszne babeczki z budyniem zaproponowali Paweł i Magda
Ja tych babeczek wcześniej nie znałam dlatego chętnie przyłączyłam się do wspólnej zabawy. Niestety nie miałam takich ładnych foremek na babeczki, dlatego pozwoliłam sobie użyć zwykłej formy na muffinki, troszkę improwizując. Może nie są takie piękne jak z proponowanych foremek ale objecuję, że za to równie pyszne. 
Polecam Wam serdecznie. Myślę, że u mnie w domu będą te babeczki teraz częstym gościem :) 

     SKŁADNIKI:

     Na ciasto
     •   300 g mąki pszennej 
  • 150 g masła zimnego
  • 50 g cukru pudru
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany 
  • 3 żółtka 
      Na budyń:
  • 1,5 szkl mleka
  • 1 łyżka mąki pszennej 
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki cukru waniliowego
  • 2 żółtka
  • kilka krówek mlecznych



Przygotowanie:
Mąkę przesiewamy. Dodajemy pokrojone w kostkę zimne masło, cukier puder, śmietanę oraz żółtka i szybko zagniatamyciasto. Przekladamy je na blat oprószony mąką i rozwałkowujemy na grubość ok 3-4 mm następnie szklanką wykrawamy krążki jak na pierogi. Foremki natluszczone i oprószone mąką wylepiamy krążkami i odkladamy po jednym krążku na każdą babeczkę na górę. Wylepione foremki wstawiamy 
w chłodne miejsce,a w tym czasie gotujemy budyń.
A więc: 
Zagotowujemy szklankę mleka z cukrem waniliowym, a resztę mleka miksujemy z żółtkami i z mąką. Mieszankę wlewamy na gotujące się mleko i ciągle mieszając zagotowujemy. Ściągamy z ognia. Jeszcze gorącym budyniem wypełniamy foremki,a w środek każej wciskamy po kawałeczku mlecznej krówki. Następnie przykrywamy odłożonymi wcześniej krążkami i szczelnie sklejamy. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni około 25 minut, aż babeczki się ładnie zrumienią. Po upieczeniu pozostawiamy na około 20 minut w foremkach. Wyjmujemy, przekladamy na tacę i studzimy odwrócone do góry dnem. Przed podaniem oprószamy cukrem pudrem i dekorujemy wg uznania.






  --------- SMACZNEGO ----------

W wypiekaniu brały udział następujące osoby:
Paweł z chleby.info
Ula z Moja kuchnia
Paulina z Czarna Oliwka
Katarzyna z  Mia cucina
Zuza z Gliko
Read More

środa, 25 lutego 2015

Zupa pomidorowa na słodko



Dzisiaj podzielę się z Wami przepisem na szybką i przepyszną, a szczególnie przez dzieci uwielbianą - zupę pomidorową na słodko. Jest ona esencjonalna,nieco zawiesista ale nie zapychająca. Prosta i sycąca. Bardzo serdecznie polecam :) 
Pomidorowa jest robiona na „niby bulionie” z cebuli wraz bukiecikiem ziół oraz z odrobiną zasmażki. To daje naprawdę ciekawy efekt, warto wypróbować!

Składniki:
  • 2 łyżki smalcu albo innego tłuszczu
  • 1 cebula drobno posiekana 
  • sól, pieprz do smaku
  • 2 czubate łyżki mąki 
  • 500g świeżych pomidorów, bez skórki, posiekanych (lub takich z puszki)
  •  bukiecik z kilku gałązeczek rozmarynu, majeranku, tymianku, estragonu 
  • makaron kolanka lub inny
  • 2 łyżki cukru 
  • 2 litry wody
Przygotowanie:
Na rozgrzany tłuszcz w garnku z grubym dnem, wrzucamy cebulkę. Doprawiamy solą i pieprzem i smażymy na malutkim ogniu pod przykryciem, przez około 15 minut. Co jakiś czas mieszamy. Nie wolno dopuścić do zrumienienia cebulki. Następnie dodajemy mąkę i zasmażamy chwilkę. Dorzucamy pomidory i dokładnie mieszamy. Najlepiej robić to trzepaczką żeby uniknąć grudek. Gotujemy bez przykrycia przez około 2 minuty. Teraz wlewamy wodę, wrzucamy gałązki ziół związane sznureczkiem, dodajemy sól, pieprz i cukier. Gotujemy na średnim ogniu, bez przykrycia do momentu aż zupa zredukuje się o około 1/3.  Powinna być esencjonalna, ale niezbyt gęsta. W tym czasie gotujemy makaron. Zupę przecieramy przez sitko lub miksujemy blenderem (wcześniej jednak wyciągamy z niej zioła) i łączymy z makaronem. Odstawiamy do naciągnięcia na około godziny. Zupa napewno mam jeszcze trochę zgęstnieje. Przed podaniem lekko odgrzewamy, doprawiamy dokładnie do smaku wedle uznania solą, pieprzem i cukrem.

           Życzę smacznego :) 
Read More

sobota, 21 lutego 2015

Pancakes - Pancejki w Wypiekaniu na śniadanie



Witam Was kochani po dłuższej nieobecności. Brak czasu i duże zmiany w moim życiu nie pozwalają chwilowo na częstsze wpisy. Ale żeby nie było,że całkiem nic nie robię i żebyście o mnie nie zapomnieli to postanowiłam tym razem wziąść udział w kolejnym "Wypiekaniu na śniadanie"
Tym razem to Dobrawka zaproponowała nam przepis na przepyszne Pancakes ze strony "Moje Wypieki". Kiedyś już skusiłam się na wypiek ze strony Pani Doroty i byłam bardzo zadowolona. Ten przepis też mogę Wam z serca polecić. Pancakes wyszły przepyszne, bardzo puszyste i nawet same bez dodatków wspaniale smakują, a do tego są bardzo łatwe w wykonaniu. 
Zapraszam :-) 


Przepis leciutko zmodyfikowany. Cytuję:
Składniki dla 4 osób:
  • 1 szklanka mąki pszennej, przesianej
  • 1 szklanka mąki żytniej 
  • 2 jajka
  • 1,5 szklanki mleka
  • 75 g rozpuszczonego masła
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 3 czubate łyżki cukru
  • szczypta soli
  • 1 cukier wanilinowy 
Mąkę przesiewamy I łączymy z proszkiem do pieczenia, cukrem i solą. Następnie roztrzepujemy jaja i łączymy je z mlekiem i masłem, dodajemy do mąki i dokładnie mieszamy. Masa powinna być gęsta i lejąca. 
Pancakes smażymy na suchej patelni, podawać z syropem klonowym, miodem, konfiturą lub wedle upodobania.


               Smacznego!!!
 Razem ze mną pankejki smażyli:
Bożena z Moje domowe kucharzenie...
Agnieszka z Aga w kuchni
Monika z  Niezapomniane smaki
Gosia z Smaki Alzacji 
Kasia z Mia cucina
Kinga z Małe Kulinaria
Magda z Kulinarna Piniata
Olga z Cukry Proste
Iza z Smaczna Pyza
Alina z Ala piecze i gotuje
Edyta z Pasja Smaku
Ewa z Kobieta Renesansu 
Nina zdjęcie z FB
Ewelina z Stylowa kuchnia
Read More

czwartek, 2 października 2014

Pierogi ruskie z miętą



Hej Kochani. Po dłuższej przerwie znowu sie na chwilke pojawiam :) Przepraszam Was bardzo mocno,że jest mnie tutaj tak mało ale zbyt dużo dzieje się ostatnio w moim życiu. Odrazu mowię że nie jest to nic złego, wręcz przeciwnie. Jestem bardzo szczęśliwa i myslę,że niedługo będę mogła podzielić się rownież z Wami moim szczęściem :-) 
Narazie podzielę się jednak przepisem na przepyszne pierogi ruskie z miętą :) 


Zapraszam: 

Przepis na ciasto:
3 szklanki mąki
1 łyżka oleju słonecznikowego szklanka gorącej wody       
szczypta soli
Do miski wsypujemy mąkę, dodajemy olej i szklankę gorącej wody, wyrabiamy dokładnie na gładkie ciasto. Formujemy z niego kulę i przykrywamy ciepłą miską. Dzięki temu ciasto dojrzeje i stanie się bardziej plastyczne.
Przepis na farsz:
1/2 kg ziemniaków
1/2 kg białego sera (użyłam półtłustego)
2 cebule pokrojone w kostkę
2 łyżki oleju                                  

1/2 łyżki suszonej mięty, 
 sól,pieprz 
Sposób przygotowania:
Cebulkę kroimy w drobną kostkę i smażymy na złoto na oleju. Ziemniaki gotujemy do miękkości, i lekko przestudzone przeciskamy przez praskę razem z serem. Dodajemy miętę,podsmażoną na złotą cebulkę sól i biały pieprz. Dokładnie mieszamy. Odstawiamy do przegryzienia się składników.
Ciasto wałkujemy na cienki placek. Wykrajamy kółka szklanką,nakładamy na każde po łyżce farszu i dokładnie sklejamy brzegi. Pierogi wrzucamy na osolony wrzątek i gotujemy ok. 4-5 minut od wypłynięcia na małym ogniu. Podajemy z gęstą śmietaną,oprószone pieprzem. 
Polecam i życzę smacznego :-) 





Read More

sobota, 26 lipca 2014

Lody jagodowo-truskawkowe (bez maszynki)


Ice...ice...Baby.... 
No cóż, taki czas,że w taaakie  upały, obok lodów to raczej nikt nie przejdzie obojętnie :-) 
A tym bardziej gdy tak prostym sposobem możemy zrobic je sami i delektować się nimi kiedy tylko chcemy. Zaręczam,że są przepyszne. Bardzo kremowe,mocno owocowe i nie potrzeba do ich przygotowania ani żadnej maszynki ani zbyt wiele czasu. Mam nadzieję, że was skusiłam :-) 
Zapraszam:


Lody jagodowo-truskawkowe:

Składniki:
250 ml śmietany kremówki 30% (schłodzonej)
100 ml słodzonego mleka skondensowanego- można dodać troszkę więcej, myślę jednak,że tyle daje wystarczającą słodycz. 
100g świeżych truskawek 
100g świeżych jagód


Wykonanie:
Na początku miksujemy umyte jagody i truskawki w blenderze. Nie trzeba tego robić zbyt drobno,jeśli lubicie czuć kawałki owoców w lodach. Następnie ubijamy śmietanę na sztywno. Pod koniec dodajemy stopniowo mleko
skondensowane nie przerywając ubijania dodajemy zmiksowane owoce. Przekładamy do pojemnika i wstawiamy do zamrażarki. Mrozimy przez kilka godzin na całą noc. Można (ale nie jest to konieczne) przemieszać lody po jakichś 2 godzinach. 
Przed podaniem należy zaczekać ok. 5 minut, aby można było łatwiej uformować kulki łyżką do lodów.

Pychaaaaaa!!!  



             -Niezapomniane smaki-
Read More

Pieczywo pełnoziarniste


Przepis troszkę zaległy, choć często
do niego wracam. Jak wiadomo, pełnoziarniste pieczywo jest sycące i dostarcza nam ważnych dla naszego organizmu węglowodanów złożonych.



Przepis na 1 bagietkę i 1 chleb po około 400 gram - lub jak kto woli 2 bagietki:

500 g mąki pszennej pełnoziarnistej
380 ml wody
1 opakowanie suchych drożdży
1,5 łyżeczki soli
1 jajko
2 łyżki mleka
3 ząbki czosnku
2 łyżki siemienia lnianego
Sezam lub mak do posypania

Mąkę, ciepłą wodę, sól, drożdże oraz siemię zagniatamy na ciasto. Następnie wkładamy je do miski, przykrywamy ściereczką i odkładamy w ciepłe miejsce. Powinno wyrastać około 1,5 godziny, po 60 minutach odgazowujemy je wbijając w nie palce.
Ciasto dzielimy na 2 porcje, z pierwszej tworzymy wałkek (lekko) spłaszczamy i nakrajamy nożem, z drugiej formujemy bochenek (u mnie okrągły) również nakrajamy, po czym kładziemy na blaszce z papierem do pieczenia, przykrywamy ściereczką i pozwalamy wyrastać kolejne 30 minut.
Przed włożeniem blaszki do piekarnika, w miseczce roztrzepujemy jajko z odrobiną mleka i dodajemy 2-3 rozgniecione ząbki czosnku, po czym mieszanką smarujemy ciasto (nie zużyjemy całego jajka) i posypujemy makiem lub sezamem wg uznania. 
Pieczemy w temperaturze 190′C przez 30 minut.





         -Życzę smacznego-
Read More

środa, 2 lipca 2014

Najlepsze lody dulce de leche prawie jak od Haagen datz :)


Lody tak proste w wykonaniu,że prościej juuż się chyba nie da. 
Bez mieszania, bez maszynki, a do tego tak cudownie kremowe.
Jeśli lubicie lody od Haagen datz-a to myślę,że te baaardzooo przypadną Wam do gustu. 
Tak więc polecam i zapraszam:



Składniki:
250 ml śmietany kremówki 30% (schłodzonej)
100 ml słodzonego mleka skondensowanego- można dodać troszkę więcej, myślę jednak,że tyle daje wystarczającą słodycz. 
Opakowanie krówek mlecznych
2 łyżki mleka

Wykonanie:
Na początku musimy przygotować dulche de leche. W małym rondelku na malutkim ogniu rozpuszczamy około 10 sztuk krówek, pokrojonych na mniejsze kawałki z dodatkiem 2 łyżek mleka. Gdy się ładnie roztopią ściągamy masę z palnika i odstawiamy do ostygnięcia.
Mieszamy co jakiś czas aby nam zbytnio nie stwardniało. 
Resztę krówek kroimy w drobną kosteczkę. 
W tym czasie gdy masa stygnie ubijamy śmietanę na sztywno. Pod koniec dodajemy stopniowo mleko skondensowane nie przerywając ubijania. 
Do ubitej masy dodajemy dulche de leche. Stopniowo,łyżka po łyżce cieńkimi strużkami,lejąc z góry. Najlepiej gdy w pojemniku w którym będziemy mrozić, ułożymy warstwę ubitej masy,na to polejemy (jak wyżej) dulche de leche i posypiemy krówkami. Delikatnie przemieszamy łyżką i nakłożymy następną warstwę. Postępujemy tak aż do wyczerpania składników. 
Pojemnik z masą wstawiamy do zamrażarki i mrozimy przez kilka godzin,najlepiej zostawić na całą noc.
Przed podaniem należy zaczekać ok. 5 minut, aby można było łatwiej uformować kulki łyżką do lodów.






Obiecuję Wam niezapomniany smak! :) 
Read More

niedziela, 15 czerwca 2014

Zielone szparagi z jajkiem po benedyktyńsku


Przepis,który przedstawię w dzisiejszym poście jest jednym z najłatwiejszych i najsmaczniejszych przepisów na szparagi. To propozycja na pyszne śniadanko lub kolację. Można rownież dodać do tego ziemniaki i już mamy gotowy przepyszny obiadek.
Aby szparagi zachowały jak najwięcej smaku, najlepiej gotować je w dużym garnku w małej ilości wody. Ja gotuję szparagi w wodzie z niewielkim dodatkiem cukru i soli.


SKŁADNIKI:
(porcja na 2 osoby)

8 zielonych szparagów
2 jajka
1 łyżeczka soli morskiej
1 łyżeczka cukru
1 łyżka octu
świeżo mielony pieprz,sól,słodka papryka,estragon, oliwa z oliwek

WYKONANIE:
Szparagi gotujemy w dużym garnku w niewielkiej ilości wody (tylko tyle wody by przykryła szparagi). Do wody na szparagi dodajemy łyżeczkę soli i łyżeczkę cukru.
Do średniego garnka wlewamy ok. 20 cm wody. Gdy się zagotuje dodajemy 1łyżkę octu. Wodę utrzymujemy w takiej temperaturze by nie wrzała, a jedynie delikatnie bulgotała. Jajko wbijamy do miseczki. Delikatnie wlewamy je do garnka z wodą z octem. Zanim wlejemy jajko, przy pomocy łyżki, wprowadzamy wodę w ruch wirowy. Czekamy chwilę aż białko wokół żółtka zacznie się ścinać. Delikatnie łyżką nagarniamy białko gdy zaczyna odpływać od żółtka. Jajko gotujemy 3 minuty wówczas żółtko w środku będzie płynne. Po tym czasie delikatnie wyjmujemy je łyżką cedzakową i układamy bezpośrednio na szparagach. W ten sam sposób przygotowujemy kolejne jajko.

Gdy szparagi będą półmiękkie (tak po ok 15-20min) wyjmujemy je na talerz i skrapiamy oliwą z oliwek. Na szparagach układamy jajka w koszulkach. 
Jajka posypujemy przyprawami i skrapiamy odrobiną maggi.
Ja podałam do tego jeszcze małe drobiowe paroweczki na ciepło oraz pomidorki koktajlowe. 




Życzę Wam smacznego :) 
Read More

piątek, 13 czerwca 2014

Kopułka niespodzianka


Jeeeeestem :-) choć jak widzicie ostatnio trochę rzadko się pojawiam. Ale przyznam szczerze,że odkąd zrobiła się taka ładna pogoda to wolę spędzać czas nad wodą i na słoneczku a nie w oparach kuchennych :) 
No i apetyt trochę się zmniejszył odkąd się tak cieplo zrobiło. Przynajmniej u mnie. Ale mimo wszystko jeść czasami trzeba,a przepis,który Wam dzisiaj zaprezentuję, przypadnie z pewnością nie jednemu z Was do gustu. Ostatnio bowiem króluje na Facebooku i grupach kulinarnych przepyszny kalafior obłożony mięsem mielonym i zapiekany z boczkiem. Dziewczyny tak go zachwalały,że i ja nie omieszkałam spróbować. I faktycznie podzielam zdanie koleżanek. Kalafiorek - palce lizać!!! A do tego jaki prosty w przygotowaniu. I myślę,że możecie zaskoczyć takim daniem swoich gości.
 



Polecam Wam bardzo:

SKŁADNIKI:
1 średni kalafior
10 plastrów boczku surowego lub wędzonego (moża rownież użyć szynki)
500 g mięsa mielonego (u mnie mieszane wołowo-wieprzowe)
1/2 kg młodych ziemniaków

Do mięsa mielonego:
1 jajko
1 cebula
2 ząbki czosnku
sól, pieprz, słodka papryka,maggi

Do ziemniaków:
2-3 gałązki rozmarynu 
3-4 gałązki tymianku
2 łyżki masła klarowanego
sól, pieprz,papryka

Dodatkowo (opcjonalnie) zielone szparagi i pomidorki koktajlowe.

Sposób przygotowania:
Kalafior czyścimy i gotujemy ok 15 min. tak na pół miękko w osolonej wodzie. W tej samej wodzie gotujemy szparagi,rownież przez ok.15min.
Mięso przyprawiamy jak na kotlety mielone, czyli dodajemy drobno posiekaną lub startą jak na placki cebulkę, rozdrobniony czosnek,surowe jajko i przyprawy do smaku. 
Ziemniaki dokładnie oczyszczamy suszymy i kroimy na połówki lub w łódeczki w zależności od wielkości i podsmażamy z ziołami i odcedzonymi szparagami na patelni ok 10-15 min.
Kalafior odcedzamy z wody i układamy na blasze w której będziemy piekli. Obkładamy dokładnie mięsem mielonym,a następnie przykrywamy plastrami boczku.
Przyprawione i podsmażone  ziemniaki,szparagi i przekrojone na pół koktajlowe pomidorki wraz z kalafiorem wstawiamy do piekarnika i pieczemy w temperaturze 180 stopni C przez 50-60 minut.









Życzę Wam smacznego i do następnego razu :-) 

Read More

Comments system

© Niezapomniane smaki, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena