czwartek, 17 października 2013

Dżem pomarańczowy z syropem klonowym i whiskey :)


Jestem, jestem :) Kilku z was pytalo gdzie sie zapodzialam i dlaczego nie na nowych wpisów, już się tłumaczę. Winny mój cholerny notebook, który przez to swoje ciągłe zawieszanie, musiał zmierzyć się z moją  głęboko ukrytą agresją :) No ale dzięki dobrodusznosci kolegów z pracy, którzy mi go ładnie do kupy poskładali znowu działa,a ja będę teraz nadrabiać zaległości. 


Na początek mam dla was świetny przepis na dżem z pomarańczy. Nie znajdziecie takiego w żaaaadnym sklepie :) Jest pyszny,(to znaczy był,bo już nie ma)...słodziutki, delikatnie kwaskowaty i leciusieńko gorzkawy. Świetnie pasuje do naleśników, tostów czy tak jak w mojej ulubionej wersji - na kanapkach lub pierniku z miodowym serkiem "Philadelphia" 
Dżemik robiłam po raz pierwszy, bez jakiegoś konkretnego przepisu tylko tak po swojemu. Postanowiłam urozmaicić go dodając syropu klonowego oraz Whiskey. Gdzieś już kiedyś próbowałam właśnie taki z dodatkiem Whiskey i pamiętam, że bardzo mi on smakował. Tak więc ta wersja, nie jest wersją dla dzieci ale wydaje mi się, że za to w szczególności Panom przypadnie on do gustu :)
Myślę, że może sprawdzić się również jako miły upominek na zbliżające się  wielkimi krokami Święta ;) 
Robiąc ten Dżemik nie spodziewałam się hitu ale muszę przyznać...że Hit jest :)  
Polecam wam baaardzooo... 

Z podanych proporcji wyszły mi cztery 50 ml słoiczki, które zniknęły w mgnieniu oka :) 




Składniki:
3 pomarańcze (tyle akurat miałam)
150 ml syropu klonowego 
50 ml whiskey
Pół szklanki cukru
1 galaretka cytrynowa
3 płatki żelatyny
200 ml wody 

Przygotowanie
Pomarańcze szorujemy i sparzamy wrzątkiem. Skórkę ścieramy na tarce na drobnych oczkach, a następnie zalewamy syropem klonowym i dolewamy whiskey. Przelewamy do butelki lub słoika, zakręcamy i odstawiamy na przynajmniej 12 godzin w chłodne miejsce. 
Pomarańcze obieramy dokładnie z reszty białej skórki (albedo) wkładamy do garnka, zalewamy wodą i gotujemy na małym ogniu pod przykryciem 40 minut. Po tym czasie pomarańcze odcedzamy i kroimy w małą kostkę usuwając pestki. Przerzucamy powrotem do garnka zasypujemy cukrem i gotujemy na  małym ogniu ,regularnie mieszając ok 30 min. Można podlać odrobiną wody. Następnie przerzucamy do blendera i miksujemy. W 200 ml gorącej wody rozpuszczamy galaretkę i zmiękczone w zimnej wodzie i odciśnięte płatki żelatyny. 
Mieszamy aż wszystko dobrze się rozpuści i łączymy z masą pomarańczową oraz mieszanką syropu z whiskey. Zagotowujemy i jak tylko zacznie bulgotać ściągamy z ognia. 
Gorący dżem przelewamy do wyparzonych i suchych słoiczków. Zakręcamy i stawiamy denkiem do góry. Po ostgnieciu można dodatkowo zapasteryzować. 


- Smacznego -

6 komentarze:

  1. Ale słoikowe szaleństwo:) Fajny skład, pewnie i smak wyborny.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem tylko tyle...baaardzooo szybko zniknęły :)

      Usuń
  2. wDZIECINSTWA PAMIĘTM JAK RODZICE ROBILI BYŁO SMACZNE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie zachęcam do wypróbowania przepisu i do przypomnienia sobie smaku dzieciństwa :)

      Usuń
  3. super, chyba się skuszę i zrobię, ale bez whiskey bo żeby mała córuś jadła

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że bez whiskey też będzie wyborne, polecam i dziękuję za miłe odwiedzinki :)

      Usuń

Comments system

© Niezapomniane smaki, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena