piątek, 18 października 2013

Chili con Carne


Kocham to danie i robię je bardzo często. Pierwsze moje "Chili con Carne" spróbowałam bardzooo dawno temu u koleżanki na obiedzie i tak mi posmakowało, że już następnego dnia postanowiłam koniecznie wypróbować podany przepis. Wtedy jeszcze z gotową mieszanką przypraw do tej potrawy (od Knorr'a albo Maggi ) sama już dokładnie nie pamiętam. Z czasem jednak zaczęłam udoskonalać to danie po swojemu dodając pieczarki,cukinię i kukurydzę oraz przyprawy według uznania, a unikając gotowych mieszanek. Odnalazłam swój ulubiony smak i dlatego teraz postanowiłam się z nim podzielić. Koniecznie wypróbujcie ten przepis. Obiecuję, że na pewno nie pażałujecie :) 



Składniki:
500 g mielonego mięsa (mieszane)
1 kostka rosołowa (wołowa)
25 g kukurydzy z puszki
100 g  pieczarek
1 cukinia
2 ząbki czosnku
400 g czerwonej fasoli z puszki 
25 g koncentratu pomidorowego
1 cebula
2 łyżki oleju 
1 papryczka  Chili
2 listki laurowe
Sól, pieprz, papryka ostra lub chili w proszku, zmielony kminek rzymski, tymianek

Przygotowanie:
Na patelni rozgrzać 3 łyżki oleju i podsmażyć mięso mielone aż się zarumieni. Następnie przełożyć do garnka, zalać gorącą wodą i wrzucić kostkę bulionową oraz listki laurowe. Cebulkę pokrojoną w drobną kostkę podsmażyć na patelni na pozostałym oleju, aż się ładnie zeszkli. Dorzucić pokrojone w ćwiartki pieczarki, cukinię pokrojoną w półksiężyce, zmiażdżony czosnek oraz posiekaną drobno papryczkę chili i podsmażyć, dodać koncentrat pomidorowy i zesmażyć wszystko razem, po chwili podlać chochelką bulionu z garnka i poddusić ok 2-3 minutki, a następnie przelać wszystko do garnka z mięsem i gotować ok 15 minut na malutkim ogniu. Na koniec dorzucić odcedzoną z wody czerwoną fasolkę i kukurydzę, doprawic maggi,solą,pieprzem,chili w proszku i resztą przypraw i gotować na wolnym ogniu jeszcze 5 minut. Gotowe. Najlepiej smakuje z plackami tortilli lub świeżą  chrupiącą bagietką u mnie tym razem z chlebkiem. A jeszcze lepiej odgrzane na drugi dzień, choć u mnie drugiego dnia,to raczej nie ma już co odgrzewać :)


- Smacznego -

1 komentarze:

Comments system

© Niezapomniane smaki, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena